استراس، آنسلم؛ کوربین، جولیت (1385). اصول روش تحقیق کیفی. ترجمه: بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ اول.
- اشرف، احمد؛ کاتوزیان، محمدعلی؛ آبراهامیان، یرواند (1382). جستارهایی درباره تئوری توطئه در ایران. ترجمه محمد ابراهیم فتاحی. تهران: نشر، نی.
- اشکوری، سیدعبدالمجید (1385). از تخریب تا تقدیس. تهران:پرتو ولایت.
- بنی هاشمی، میرقاسم (1395). انتخابات، ثبات سیاسی و امنیت ملی در جمهوری اسلامی ایران. تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
- توسلی، علامعباس(۱۳۸۰).نظریههای جامعهشناسی. تهران: سمت
- جلائی پور، حمیدرضا (1392). جامعهشناسی ایران، جامعه کژ مدرن. تهران: نشر علم.
- جمالزاده، محمدعلی (1345). خلقیات ما ایرانیان. تهران: انتشارات فروغی.
- دهقانی، حمید (1395). از کارزارهای انتخاباتی تا رفتارهای انتخاباتی. تهران :جامعهشناسان.
- رابرت گر، تد (1388). چرا انسانها شورش میکنند. ترجمه علی مرشدی زاد. تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
- ربیعی، علی (1380). جامعه شناسی تحولات ارزشی، نگاهی به رفتار شناسی رأی دهندگان در دوم خرداد 1376. تهران: انتشارات فرهنگ و اندیشه.
- ریتزر، جورج (۱۳۷۹). نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر. ترجمه محسن ثلاثی. تهران: انتشارات علمی.
- رضا قلی، علی (1389). جامعهشناسی نخبه کشی. تهران: نشرنی.
- زارع، حمید (1391). بازاریابی مبارزات انتخاباتی. تهران :انتشارات ترمه.
- زونیس، ماروین (1387). روانشناسی نخبگان سیاسی ایران. ترجمه پرویز صالحی، زهرا لیادی، سلیمان امین زاده. تهران : انتشارات چاپ بخش.
- سریع القلم، محمود (1389). فرهنگ سیاسی ایران. تهران:انتشارات فروزان.
- سیدمن، اروینگ (1395). مصاحبه به عنوان یک روش پژوهش کیفی. ترجمه سید علی کوشا زاده، علی رضا جابری، سارا حسینی ارانی. تهران: نشر مهکامه.
- شلر، ماکس (1392). کینتوزی. ترجمه صالحی نجفی و جواد گنجی. تهران :نشر ثالث.
- شمیرانى، علیرضا (1378). رقابت و ثبات سیاسى. فصلنامه مطالعات راهبردى. تهران: شـماره چهارم، تابستان، 1378، ص ص ۲۱۹-۲۰۱.
- عبدی، عباس (1390). فقدان حاکمیت قانون. در : مسائل اجتماعی ایران؛ انجمن جامعهشناسان ایران. تهران ، نشر آگه.
- قانون انتخابات ریاست جمهوری.
- قهرمان پور، رحمان (1394). بازی انتخابات ریاست جمهوری. تهران: انتشارات، تیسا.
- کاواناگ، دنیس (1379). مبارزات انتخاباتی: آموزههای نوین در بازاریابی سیاسی. ترجمه: رضا حائز. تهران : پنگان.
- کیوی، ریمون، کامپنهود، لوک وان (1385). روش تحقیق در علوم اجتماعی. ترجمه عبدالحسین نیک گهر. تهران: نشر توتیا.
- گافمن، اروینگ (1392). داغ ننگ، چارهاندیشی برای هویت ضایعشده. ترجمه مسعود کیانپور. تهران : نشرمرکز.
- لرنر، دانیل (1383). گذر از جامعه سنتی. ترجمه غلامرضا خواجه سروی. تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
- لوبون، گوستاو (1369). روانشناسی تودهها. ترجمه: کیومرث خواجوی ها. تهران: نشر روشنگران.
- مشفق، محمد علی(۱۳۹۶). کندوکاوی آسیب شناسانه در نظام انتخابات. تهران : انتشارات کویر.
- موسی زاده، ابراهیم (1387). نظارت انتخاباتی (ماهیت نظارت شورای نگهبان). فصلنامه حکومت اسلامی، سال سیزدهم، شماره دوم، تابستان 87. ص ص. 92 – 63.
- نیاکوئی، امیر (1393). جامعه شناسی منازعات سیاسی ایران (انتخابات1388). پژوهشنامه علوم سیاسی، سال دهم، شماره اول، زمستان 1393، ص ص.199-230.
- نیومن، بروس. آی (1391). بازاریابی انبوه در سیاست، دمکراسی در عصر تصاویر ساختگی. ترجمه: آرام اطاعتی؛ امید مهدیه. تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی.
- نیومن، بروس. آی (1397). انقلاب بازاریابی (آموزههایی در مورد بازاریابی موثر از کمپینهای اخیر ریاست جمهوری امریکا). ترجمه: شهاب طلایی شکری؛ مهدی عبدالحمید. تهران: نشر بازاریابی.
- هاشمی، محمد (1382). نظارت شورای نگهبان انضباطی است، نه استصوابی و نه استطلاعی. مجله پژوهشهای حقوق تطبیقی. شماره ۳۱ (زمستان ۱۳۸۲)، ص ۱۸۹-۱۷۹.
- Annemarie S. Walter1 (2013). Negative campaigning in estern Europe: similar or different. Political Studies. vol. 62, 1_suppl: pp. 42-60.
- Annemarie S. walter1, Wouter van der brug, Philip van Praag (2013). When the stakes are high: party competition and negative compaiging. Comparative political studies, vol. 47, 4: pp. 550-573.
- Borghini, Andrea (2017). What Is Verbal Violence? Updated May 23, 2017. https://www.thoughtco.com/what-is-verbal-violence-2670715. Accessed 12 November 2018.
- Character assassination law and legal definition. Uslegal. https://definitions.uslegal.com/c/character-assassination/. Accessed: February, 15, 2018.
- Christian Elmelund-Præstekær, Helle Mølgaard Svensson (2016). Ebbs and flows of negative campaigning: A longitudinal study of the influence of contextual factors on Danish campaign rhetoric.The International Journal of Press/Politics, vol. 21, 2: pp. 253-272.
- G. Geer, John (2006). In Defense of negativity, attack Ads in Presidential campaigns. University of Chicago Press.
- Kim Leslie Fridkin, Patrick J. Kenney, (2004). Do negative messages Work? The impact of negativity on citizens’ evaluations of candidates. American politics research. . vol. 32, 5: pp. 570-605.
- Koeing, Fredrick (1985). Rumor in the marketplace. House Publishing Company.
- Kyle, Mattes, P. Redlawsk, David, (2015). The Positive Case for Negative Campaigning. Chicago: University of Chicago Press.
- Lie. Oxford Dictionary. Retrieved 8 April 2017.
- M. Dowling, Conor, Krupnikov, Yanna, (2016). The Effects of Negative Advertising. What Is a Negative Advertisement? Accessed 22 December 2018. http://oxfordre.com/politics/view/10.1093/acrefore/9780190228637.001.0001/acrefore-9780190228637-e-51#acrefore-9780190228637-e-51-bibItem-0015
- Martin dolezal1, Laurenz ennser-jedenastik1, Wolfgang C. muller1, (2016). Negative campaigning and the Logic of Retaliation in Multiparty Competition. The international journal of press/Politics. vol. 21, 2: pp. 253-272.
- Min, young (2004). News coverage of negative political campaigns: An experiment of negative campaign effects on turnout and candidate preference. Harvard international journal of press/Politics. vol. 9, 4: pp. 95-111.
- Richard R. Lau, Gerald M. Pomper (2001). Negative campaigning by US SenateCandidates .Party politics. vol. 7, 1: pp. 69-87.
- Rojas, Rafael; Blanco, Juan Antonio; de Aragon, Uva; Montaner, Carlos Alberto; Faya, Ana Julia; Lupi, Gordiano (2012). Aim, Fire! Character Assassination in Cuba. Miami: Eriginal Books.
-Timothy B. Krebs, David B. Holian (2007). Competitive positioning, deracialization, and
Attack speech. American Politics Research. vol. 35, 1: pp. 123-149.