-آئیننامه «ارتقاء مرتبه اعضاء هیأت علمی موسسههای آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی». (1395). وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
-ادیبی، مهسا؛ تقوی، محمدعلی و مصطفوی، صابر(1399). ضعف تحقیقات کمّی در پژوهشهای علوم سیاسی در ایران. فصلنامه دانش سیاسی، 16 (1)، 44 - 25.
-ارسطوپور، شعله(1393). نگاهی آسیبشناسانه به آئیننامه ارتقای اعضای هیأت علمی و پیامدهای منفی حاصل از آن در زمینه تولید علم. اولین همایش ملی سنجش علم: ارزشیابی و آسیب شناسی بروندادهای علمی
-بابائی؛ محمد و پایبست، صمد (1398). چالشهای نظریهپردازی در علوم سیاسی ایران از نگاه نخبگان سیاسی؛ ارائه یک مدل زمینهای. همایش انجمن علوم سیاسی 1398.
-تقیزاده کرمان، نفیسه؛ حسینقلیزاده، رضوان و جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره(1394).آسیبشناسی تولید دانش در هستههای پژوهشی علوم انسانی. راهبرد فرهنگ، 30، 161-188.
-تصدیقی، محمدعلی و تصدیقی، فروغ (1388). موانع تحقیق و فرهنگ پژوهش در نظام آموزش عالی. ماهنامه مهندسی فرهنگی، 4، (36-35). 47- 37.
-حقیقت، سیدصادق (1391). آسیبشناسی رشته علومسیاسیدرایران، راهبرد فرهنگ،19. 79 - 53.
-جمالیزواره، بتول؛ نصر اصفهانی، احمدرضا و نیلی، محمدرضا(1397). واکاوی آئیننامه ارتقاء هیأت علمی: چالشها و پیامدها. فصلنامه علمی پژوهشی آموزش عالی ایران، 10(1). 79 - 98.
-خواستار، حمزه (1388). ارائهی روشی برای محاسبه پایایی مرحله کدگذاری در مصاحبههای پژوهشی. فصلنامه علمی-پژوهشی روششناسی علوم انسانی، 15،(58). 174- 161.
-رنجبر، مقصود (1382). بحران علم سیاست در ایران. فصلنامه علوم سیاسی، 6(24).112- 95.
-سردارنیا، خلیل (1392). آسیبشناسی روش و محتوای پژوهشهای علوم سیاسی در ایران. مجموعه مقالات سومین همایش وضعیت سالانه انجمن علوم سیاسی ایران، وضعیت پژوهش در حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل در ایران.
-سلیمی، حسین و حداد، غلامرضا (1398). آینده پژوهی وضعیت علوم سیاسی در ایران بر اساس الگوی تحلیل روند STEEP)V). پژوهشنامه علوم سیاسی، 15(1) 75-110.
-صادقی آرانی، زهرا (1400). بهرهگیری از رویکرد تفکر سیستمی به منظور بررسی اثرهای جانبی سیاستهای آموزش عالی: نقدی بر مقالهمحور بودن آئیننامه ارتقاء اعضاء هیأت علمی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 27( 3). 85- 53.
-عصاره، فریده و عفیفیان، فرزانه (1396). نقدی بر آئیننامۀ ارتقاء اعضاء هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزشى کشور: آسیبشناسى و ارائۀ راهکارها. فصلنامه نقد کتاب، اطلاع رسانی و ارتباطات، 4 (15).213-223.
-مرکز هیأتهای امناء و هیأتهای ممیزه(1395). آئیننامه ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی و فناوری. چاپ اول، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور، صص 96- 1.
-مصفا، نسرین (1385). سیری در تحولات آموزشی و پژوهشی علوم سیاسی و روابط بینالملل. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، چاپ اول.
-میراحمدی، خالد؛ خراسانی اباصلت نظرپور، محمدتقی و شمس مورکانی، غلامرضا (1400). آسیبشناسی نظام تأمین منابع انسانی در آموزش عالی: تدوین و اعتبارسنجی یک الگو. مجله آموزش عالی ایران،۱۳(۴). 64 -39.
- نظری، علی اشرف(1396). تحلیل و ارزیابی وضعیت رشته علوم سیاسی در ایران: سنجش نگرش استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران. پژوهشنامه علوم سیاسی، دوره 13، شماره 1، صص 191-220.
-نظری، علی اشرف(1392). موانع شکل گیری عقلانیت جمعی در حوزه پژوهش های علوم سیاسی و روابط بینالملل. مجموعه مقالات سومین همایش وضعیت سالانه انجمن علوم سیاسی ایران، وضعیت پژوهش در حوزه علوم سیاسی و روابط بینالملل در ایران.صص358-347
-یوسفی، هادی(1401). بررسی و آسیبشناسی نظام ارتقاء اعضاء هیأت علمی؛ بسته پیشنهادی اصلاح و بازنگری آئیننامه ارتقاء اعضاء هیأت علمی. مجله: گزارشهای کارشناسی (مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی). نام دفتر: معاونت پژوهشهای اجتماعی و فرهنگی - مطالعات فرهنگی و آموزش (گروه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری)
-Adibi; M, Taghavei; M. A. & Mustafavi, S. (2019). Weakness of quantitative research in political science research in Iran. Political Science Quarterly, 16 (1). 25- 44
-Aristopour, Sh. (2013). A pathological look at the regulations for the promotion of faculty members and the resulting negative consequences in the field of science production. The first national conference on science assessment: evaluation and pathology of scientific outputs
- Asareh; F. & Afifian, F. (2016).Criticism on the regulations for the promotion of academic faculty members of universities and educational institutions of the country: Pathology and offering solutions. Book review, information and communication quarterly, 4(15), 213-223
- Babai; M.& Pai Bast, S. (2018). Challenges of theorizing in Iranian political science from the point of view of political elites; Presenting a contextual model. Political Science Association Conference 2018.
-Cheol Shin. J, Arimoto.A, Cummings, W. K. & Teichle, U. (2013). Teaching and Research in Contemporary Higher Education. Publisher Springer Netherlands, Edition Number1, Number of Pages XXII, 410.Doi.10.52547/istd.31444.8.28.1
-Ghanadi Najad; F. & Heydari, Gh. (2017). Explaining obstacles and solutions to theorizing in humanities and social sciences (case study: members of the faculty of Shahid Chamran University of Ahvaz). Rehiyaft, 28(71). 19-32.
- Haghighat, S. S. (2011). Pathology of Political Science in Iran, Culture Strategy, No. 19. pp. 53-79.
-Jamali Zavareh; B, Nasr Esfahani; A. & Nili, M. (2017). Analysis of the regulation of faculty promotion: challenges and consequences. Iranian Higher Education Research Quarterly, 10th year, 1st issue. 79-98.
- Khastar, H. (2009). Providing a method for calculating the reliability of the coding stage in research interviews. Scientific-Research Quarterly of Human Sciences Methodology, 15(58). 161-174.
- Mir Ahmadi; Kh, Khorasani; A, Nazarpur; M, T & Shams Morkani; Gh. (2021). Pathology of human resources supply system in higher education: development and validation of a model. Iranian Journal of Higher Education, 13 (4). 39-64.
-Mosfa, N. (2006). Siri in the educational and research developments of political science and international relations. Tehran: Research Institute of Cultural and Social Studies, first edition.
-Nazari, Ali Ashraf (2018). "Analysis and evaluation of the political science field in Iran: measuring the attitude of political science professors of Tehran University". Journal of Political Science, Volume 13, Number 1 - Serial Number 49, pp. 191-220.
-Nazari, Ali Ashraf (2014). "Obstacles to the formation of collective rationality in the field of political science and international relations research". Proceedings of the third annual status conference of the Iranian Political Science Association, the status of research in the field of political science and international relations in Iran. pp. 358-347
- Ranjabr, M. (2003). The crisis of political science in Iran. Political Science Quarterly, 6(24)95-112.
-Regulations "Promotion of faculty members of state higher education, research and technology institutions". (2015). Ministry of Science, Research and Technology.
- Sadeghi Arani, Z. (2021). Using the approach of systemic thinking in order to investigate the side effects of higher education policies: a critique on the article-oriented nature of the regulations for the promotion of faculty members. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education. 27(3).53-85.
- Salimi; H & Haddad, Gh. (2018). The future of studying the situation of political science in Iran based on the STEEP (V) process analysis model. Journal of Political Science.15 (1). 75-110.
- Sardarnia, Kh. (2012). "Pathology of the method and content of political science research in Iran". Proceedings of the third annual conference on the status of the Iranian Political Science Association, the status of research in the field of political science and international relations in Iran.
- Taghi Zadeh Kerman; N, Hossein Qolizadeh; R & Javidi Kalate Jafarabadi, T. (2014). Pathology of knowledge production in humanities research cores. Culture strategy, 30. 161-188.
- Tasdighi, M. A & Tasdighi, F. (2009).obstacles to research and research culture in the higher education system. Cultural Engineering Monthly, 4(35-36), pp. 37-47
-Yousef, H. (2022). Investigation and pathology of the promotion system of faculty members; 2. The proposed package for amending and revising the regulations for the promotion of faculty members. Journal: Expert Reports (Research Center of the Islamic Council). Office Name: Deputy of Social and Cultural Research - Cultural Studies and Education (Higher Education, Research and Technology Department).